Wat bieden wij?

Hoe werkt het?

Welkom (home)

Bericht van GGTO aan reizigers

GGTO heeft net als SGR besloten om vouchers en tegoedbonnen op te nemen in de dekking. Mocht de reisorganisatie waar geboekt is besluiten om in plaats van 'geld terug' een tegoedbon/voucher uit te geven dan valt deze ook onder de GGTO dekking.

Wij worden regelmatig gebeld door reizigers die in verband met het coronavirus met vragen over de afhandeling van de geboekte reis bij ons komen. GGTO geeft geen advies over hoe een reisorganisatie met het niet doorgaan van een geboekte reis omgaat, hier zullen reiziger en organisaties samen uit moeten komen.

Garantiefonds GGTO garandeert dat de betaalde reisgelden van de reiziger vergoed worden indien de reisorganisatie waar geboekt is in financieel onvermogen komt. In dat geval staat GGTO garant voor het reeds betaalde bedrag inclusief eventueel in verband met het coronavirus uitgegeven tegoedbonnen/vouchers.

(20 maart 2020)

Hoe werkt het

De aangesloten touroperator draagt het GGTO-logo op haar website en briefpapier en refereert aan de garantieregeling van het Garantiefonds GGTO in haar reisvoorwaarden.

Op deze website vindt u alle aangesloten touroperators terug. Staat uw reisaanbieder er niet bij? Dan biedt uw reisorganisatie geen garantie via ons garantiefonds.

Klantenbijdrage
De touroperator brengt haar reizigers voor deze garantieregeling per boeking een klantenbijdrage in rekening. De bedragen daarvoor zijn:

€ 15 voor boekingen t/m € 12.500
€ 30 voor boekingen van € 12.500 t/m € 25.000
€ 45 voor boekingen van € 25.000 t/m € 37.500

Met deze bijdragen, die worden afgedragen aan de GGTO, wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden. Boekingen boven 37.500,- worden niet door de GGTO gedekt.

Schade claimen
Heeft u geboekt bij een aangesloten touroperator, en
- is deze touroperator in financieel onvermogen gekomen, en
- heeft u de reissom reeds (gedeeltelijk) voldaan,
dan kunt u uw schade bij ons claimen door middel van het schadeformulier (pdf).